Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.


Pojazdy: Ikarus 280.37 #4258 2298 3298" /1298/ 2298 1298
Autor zdjęcia: Przemysław Bakaj ©
Data umieszczenia: 2021-09-05 21:26:13
Data wykonania: 2010-07-18
Opis: Pulpit kierowcy, a konkretnie jego środkowa część, na której są najważniejsze zegary. Duży zegar po lewej posiada wskaźniki wskazówkowe od poziomu paliwa (górny), ciśnienia oleju w silniku (lewy), napięcie na akumulatorach (dolny) oraz temperaturę cieczy chłodzącej silnika (prawy). Ponadto są cztery małe kontrolki od świateł drogowych, kierunkowskazów/awaryjnych itd., oraz centralnej dużej STOP. Zapala się ona po załączeniu prądu i jeśli wszystko działa prawidłowo gaśnie po uruchomieniu motoru. Jeżeli coś w trakcie jazdy zaczyna się dziać, to się zapala. I jak powszechnie wiadomo, czerwień kontrolek oznacza, że należy się niezwłocznie zatrzymać. Chyba, że jest to MPK, to wówczas zgłasza się dyspozytorowi, że jest problem, a on zaleca dociągnąć do krańcówki i czekać na decyzję, czy będzie podmiana wozów czy holownik ;)
Prawy duży zegar to prędkościomierz, w którego środkowej części mieści się licznik kilometrów przebiegu pojazdu Dwa małe zegary to wskaźniki aktualnego stanu powietrza w układzie pneumatycznym. Poniższe trzy przyciski, to odpowiednio - czerwony STOP, jest od gaszenia silnika, czarny z akumulatorkiem do wyłączania/włączania prądu, a zielony do otwierania drzwi... ciężko stwierdzić jaki oryginalny przycisk tutaj powinien się znajdować.
Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!