Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.


Pojazdy: Ikarus 280.37 #4258 2298 3298" /1298/ 2298 1298
Autor zdjęcia: Przemysław Bakaj ©
Data umieszczenia: 2021-09-05 21:26:12
Data wykonania: 2010-07-18
Opis: Prawe skrzydło pulpitu kierowcy. Widzimy tutaj rząd kontrolek i przycisków, m.in. od spryskiwacza i dzwonka drzwi. Po prawej stronie, w dwóch kolumnach znajdują się przyciski do otwierania - zielone - i zamykania - czerwone. W środku jest sterownik do zmiany biegów skrzyni ZF 4HP500 lub 590. Poniżej dwie kontrolki i przycisk. A obok nich wskaźnik temperatury oleju w skrzyni biegów. Pomiędzy przyciskami od biegów znajduje się trzystopniowy przycisk od hamulca przystankowego. Dostępne opcje: 1 zwolniony, 2 wymuszony przez kierowcę, kiedy on uzna za stosowne, 3 samoczynnie załączający się po otwarciu drzwi.
W sterowniku do zmiany biegów znajdują się cyferki i literki, które dla wielu mogą wydawać się kosmicznie niezrozumiałe. A schemat jest prosty - aby jechać do przodu należy wcisnąć przycisk [D] (drive), aby pojechać do tyłu należy wcisnąć [R] (reverse), środkowy, czerwony przycisk [N] (neutral), to pozycja na luzie. Należy go włączać na postojach oraz przed zmianą kierunku z D na R. Na neutralu powinniśmy mieć także, aby uruchomić silnik. Dodatkowo są jeszcze przyciski cyferkowe, gdzie każda cyfra oznacza wysokość biegu, poza którą skrzynia się nie przełączy, nawet mimo wysokich obrotów. Czyli przykładowo klawisz [1] sprawi, że będziemy mogli jechać jedynie na pierwszym biegu.
Tematy: Wnętrze / Interior
Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!