Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

2010-05-17 Holownik Ikarus #700 z MZK Pabianice wrócił z NG


Podziel się na FB

Sekcja: Remonty
Kategoria: Remonty Taboru

66.jpg

W poniedziałek 17 maja 2010r. do zajezdni MZK przy ul. Lutomierskiej w Pabianicach powrócił z naprawy głównej holownik Ikarus #700. Pierwszy raz na miasto wyjechał w sobotę 22 maja. Po bliższych oględzinach pogota ciężko pozbyć się wątpliwości co do powrotu Ikarusa o numerze 700. Pojazd, który wrócił z remontu bardzo odbiega wyglądem od tamtego, który na remont pojechał. I nie chodzi tu wcale o zmieniony przód, w którym zamiast oryginalnej ikarusowskiej atrapy zamontowano przód kompozytowy z prostokątnymi reflektorami, popularnie zwany przez miłośników protezą, a o wiele szczegółów, które różnią od siebie holowniki z okresu przed i po NG. Omawiane pogotowie zbudowano w 1997r. na bazie Ikarusa 260.04 z rocznika 1983, który wyróżniało od wozów nowszych roczników kilka ważnych elementów, m.in. brak grzybka wentylacyjnego nad kabiną kierowcy. Wóz po NG nagle grzybek posiada. Poza tym w Ikarusach rocznika 1983 były kabiny starszego typu. Ten po NG posiada (co prawda tylko tylną ścianę kabiny - tę za fotelem kierowcy) kabinę z nowszych roczników. Dodatkowo holownik posiadał inną zabudowę połówki drzwi przednich - okno znajdowało się wyżej, na lewej burcie brakowało klapy rewizyjnej zlokalizowanej zaraz za przednią osią - po NG się pojawiła. Do tego deska rozdzielcza posiada pulpit z Ikarusa 280 z czterema kompletami przycisków do otwierania i zamykania drzwi. Ponadto przednia oś pojazdu ma pełne felgi, a nie piastę z gwiazdą, jakże charakterystyczną dla starszych Ikarusów. Wszystko wskazuje więc na to, że pojazd podmieniono w zakładzie remontowym na zupełnie inny, choć tabliczka znamionowa i tablice rejestracyjne wskazują, że to niby wciąż ten sam pojazd.

Odbiegając już od podejrzeń dotyczących podmiany pudła holownika, warto wymienić co w nim zrobiono podczas remontu:

  • remont kratownicy
  • wymiana poszycia zewnętrznego
  • likwidacja poziomych listew bocznych pod oknami
  • zastąpienie aluminiowych poziomych listew bocznych zlokalizowanych nad kołami listwami gumowymi
  • wymiana atrapy ikarusowskiej na przód z kompozytów z prostokątnymi reflektorami
  • polakierowanie pojazdu w barwy MZK, gdzie żółty jest normalnego odcienia, a nie żaden blady
  • zmiana zabudowy przednich drzwi
  • zmiana zabudowy tyłu pojazdu, montaż większych bardziej prostokątnych kanciatych drzwi, z prostokątnymi oknami
  • zastąpienie czarnych ikarusowskich szaf drzwiowych nowymi bardziej obłymi
  • wymiana wewnętrznych obić ściany bocznej
  • wymiana płyt sufitowych
  • montaż oświetlenia sufitowego od Jelcza
  • zamiana kierownicy ikarusowskiej na taką od Jelcza

Przednia maska straciła niestety napis Ikarus i listewkę pod nim, co w połączeniu z zastostowaniem "protezy" zamiast oryginalnej atrapy zubożyło wygląd pojazdu. Niemniej jednak cieszy, że MZK zdecydowało się na remont swojego pogotowia, a nie kasację i zastąpienie go jakąś ciężarówką, która nie miała by już takiego klimatu jak holownik na bazie Ikarusa.


Zdjęcia (8)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2010-06-08 12:10:26

Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2020-05-09 01:57:35


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!