Ikarusy 280 (automaty) zmontowane w ZRA Helenówek
Podziel się na FB
Sekcja: | Ciekawostki |
---|---|
Kategoria: | Ciekawostki i informacje |

Montaż przemysłowy Ikarusów
W połowie lat 90-tych XX wieku, na skutek wprowadzenia wysokich ceł na importowane pojazdy, bardzo nieopłacalnym stało się kupowanie gotowych autobusów Ikarus z Węgier. Jak to jednak w życiu bywa i te przepisy dało się obejść. Wystarczyło bowiem, aby autobusy docierały do nas w częściach i tu w Polsce były montowane. Można by pomyśleć, że to wymagało czegoś niezwykle skomplikowanego, ale jednak wystarczyło, że przegubowce miały osobno człony i nie były w pełni uzbrojone. Osobno był ciągnik, osobno naczepa. Oba pozbawione osi. A tak to standardowo, brak lusterek, wycieraczek.
Ikarusy 280.37C i 280.70E, wyprodukowane w latach 1993, 1994 i 1995, które zmontowano w Zakładzie Remontu Autobusów na Helenówku.
Wykaz wozów 280.37C:
2491-2499
3489-3499
Wykaz wozów 280.70E:
2551-2556
3581-3585
Pierwszym oddanym do eksploatacji wozem był "bizon" z numerem 3499. Jego oficjalna prezentacja dla oficjeli oraz premiera liniowa odbyła się w 1994r.
Autobusy sprowadzono w częściach - każdy człon osobno, osie osobno itd. - ze względu na to, że cło na kompletne pojazdy było bardzo wysokie. Jeżeli sprowadziło się do Polski pojazdy w częściach i zmontowało u nas w kraju cena była niższa.
Podobne zjawisko miało miejsce w Warszawie, gdzie montowano Ikarusy dla MZA Warszawa i dla Płocka.
Zdjęcia (189)
Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ
Dodano: 2016-10-20 05:06:55
Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2025-02-25 14:59:32