Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

3584 - najbardziej zadbany ze wszystkich 11-tu Ikarusów 280.70E


Podziel się na FB

Sekcja: Ciekawostki
Kategoria: Ciekawostki i informacje

533.jpg

Ikarus o numerze 3584 (nr VIN TRA280V4MS5PL0379), to jeden z jedenastu przedstawicieli Ikarusów 280.70E w łódzkim MPK. Wyprodukowano go w 1995r. w fabryce Ikarusa, dostarczono w częściach i zmontowano w Zakładzie Remontu Autobusów na Helenówku. Wpisany na stan 31 grudnia 1995r., zarejestrowany na numery LFU 0314, został przydzielony zajezdni Limanowskiego, gdzie otrzymali go kierowcy, którzy wiedzieli co to znaczy dbać o swój autobus.

Wóz był zawsze wychuchany, wydmuchany, zamykany na kłódkę pod nieobecność właścicieli. Nienagannie utrzymane koła przyozdobiono dodatkowo chromowanymi dekielkami, wewnątrz obręczy na śruby na osiach I i III. Pod przednim zderzakiem zamontowano oryginalne ikarusowskie halogeny. Gumowe odboje na przednim i tylnym zderzaku ozdobiono numerami taborowymi malowanymi czcionką kabinową. Pod zderzakiem przednim zamontowano dodatkowy stopień do wchodzenia na zderzak, co oznaczać mogło tylko jedno - przednia szyba musiała być zawsze krystalicznie czysta. Na tylnym pasie podzderzakowym zamontowano znaki drogowe C-3 i B-2, a pod nim wisiała gumowa kurtyna - chlapacz na całą szerokość pojazdu.

Sielanka skończyła się w momencie przekazania autobusu na Nowe Sady w dniu 27 czerwca 2002r. Tam wóz otrzymał numer 2558 i stopniowo podupadał. W trakcie eksploatacji na Sadach wymalowano na nim reklamę, potem przemalowano ponownie w barwy zakładowe, naklejono kolejną reklamę, zlikwidowano ją i wóz wyglądał coraz gorzej.

W dniu 28 marca 2008r., gdy po raz ostatni zajezdnia Kilińskiego (dawn. Kraszewskiego) wysłała do obsługi linii swoje autobusy, wszystkie Ikarusy z zajezdni Nowe Sady i Kilińskiego zjechały do zajezdni Limanowskiego, już w zasadzie przenumerowane kilka dni wcześniej. Autobus otrzymał numer 3558. Powrót na swoją macierzystą zajezdnię nie sprawił, że dawny 3584 odzyskał swoją dawną świetność. Wręcz przeciwnie. Dogorywał jako coraz większa ruina i finalnie, przenumerowany w styczniu 2009r. na 1558 (w związku z przenumerowaniem zajezdni Limanowskiego z EA-3 na EA-1) został skasowany i nie doczekał się remontu kapitalnego.


Zdjęcia (4)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2014-08-03 17:32:13

Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2014-08-03 17:55:29


Wszelkie zdjęcia zamieszczone w galerii należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!