Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

Ruszył dalszy etap remontu Ikarusa 260.04 nr BV02


Podziel się na FB

Sekcja: Remonty
Kategoria: Remonty Taboru

518.jpg

W maju 2014r. ruszyły dalsze prace remontowe w zabytkowym Ikaruse 260.04 nr 5506 (BV02) - ostatnim, jedynym ocalałym krótkim Ikarusie z floty łódzkiego MPK.

Na pierwszy ogień poszło uzupełnienie poszycia prawej burty, której kratownica przeszła remont w 2013r. Obecnie trwają prace nad kratownicą podłogową oraz dolną częścią podwozia. Zaplanowane na ten rok prace przewidują dokończenie remontu kratownicy od okien w dół, wymianę poszycia w stu procentach, nowy lakier na całym autobusie i uruchomienie wszystkich układów i mechanizmów, aby autobus samodzielnie mógł się poruszać na drogach publicznych.

W kolejnym etapie remontu, który z braku środków finansowych nastąpi prawdopodobnie dopiero w 2015r. nastąpi uzupełnienie wnętrza o nowe płyty podokienne i podłogowe, wykładzinę podłogową, odświeżenie poręczy i tapicerki foteli oraz remont kabiny i stanowiska kierowcy.

Odrestaurowywanie autobusu ciągnie się od roku 2009r., kiedy to rozpoczęto remont kratownicy lewej burty. W 2010r. założone na nią nowe poszycie i położono lakier. Do 2013r. autobus stał i czekał na swoją kolej, a wszystkie siły skupione były na drugiej solówce - BV01''. Dopiero po nastąpieniu podziału w Buslodz Volan i wydzieleniu się redvolan w 2012r. wraz z wozem RV01 ex BV01'', w BV powróciły na powaznie działania mające na celu dokończenie remontu BV02.

Po drodze jednak było zajęcie się Jelczem M11 przejętym ze stowarzyszenia ITP, w którym nikt nie wyraził chęci zajęcia się wozem, uruchomienie przegubowca BV99 oraz pozyskanie turystyka BV06.

W 2013r. Ikarus 260.04 BV02 przy braku środków i sił do ciągnięcia tematu został wystawiony na sprzedaż, jednak nikt nie chciał się podjąć jego zakupu. Znajdował się w zbyt dużym negliżu i nie mógł się samodzielnie poruszać po drogach publicznych na dalsze odległości. Ponadto układ pneumatyczny zawieszenia był niesprawny i wóz nie podnosił się na poduszkach, co sprawiało, że jazda nim była katorgą.

Po remoncie autobus odzyska fabryczny wygląd, w związku z czym jego burty pokryją się kremowo-marchewkową malaturą.

Kalendarium remontowe autobusu można śledzić na jego profilu facebookowym: https://www.facebook.com/5506bv02


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2014-07-18 19:33:35

Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2020-05-09 01:58:27


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!