Ostatni Ikarus 280.37 #1298 wycofany z eksploatacji
Podziel się na FB
Sekcja: | Ciekawostki |
---|---|
Kategoria: | Ciekawostki i informacje |
W połowie grudnia 2012 ostatni raz podczas służby liniowej widziany był Ikarus 280.37 #1298. 7 lutego 2013 roku został wystawiony na sprzedaż, a dwa tygodnie później, czyli 22 lutego 2013 został wywieziony na złomowisko. Praktycznie dwa i pół miesiąca stał bezczynnie na zajezdni Limanowskiego, aż w końcu zapadła decyzja o jego wycofaniu.
Pojazd był ostatnim przedstawicielem podtypu 280.37 z rocznika 1992 i jeździł po łódzkich drogach 20 lat. W ostatnich latach zaczęto stopniowo wycofywać z eksploatacji ten model (głównie ze względu na wiek, były to najstarsze eksploatowane autobusy), aż pozostał tylko 1298.
Należy dodać, że głównie dzięki tak późnemu remontowi, który się odbył w 2007 roku, pojazd cieszył oko dłużej niż pozostałe z serii.
W czasie eksploatacji pojazd 4 razy zmieniał zajezdnię. Został wpisany na stan zaj. Nowe Sady w 1992 roku. W 2006 roku został przeniesiony na zaj. Limanowskiego, gdzie spędził 2 lata. Podczas tego krótkiego pobytu, w 2007 roku został wypożyczony na zaj. Kilińskiego na 3 miesiące, a później przeszedł remont. Po tym fakcie wrócił w 2008 roku na Nowe Sady, aby po kolejnych dwóch latach znowu przenieść się na Limankę (podobnie jak inne liniowe Ikarusy EA-2).
Podsumowując, pojazd stacjonował na wszystkich łódzkich zajezdniach autobusowych MPK, oprócz zaj. Helenówek, która została zlikwidowana w 1992 roku.
W 2012 roku autobus próbowało pozyskać, w celu zachowania na zabytek, stowarzyszenie Ikarus Team Polska, ale z powodu kiepskiego podejścia władz MPK Łódź Sp z o.o., które chciały autobus sprzedać po cenie rynkowej, a nie za symboliczną kwotę oraz z powodu fatalnego stanu technicznego ten zabieg się nie udał.
Zdjęcia (8)
Autor: KAROL MATUSZEWSKI
Dodano: 2013-03-31 09:20:09
Temat zaktualizowany przez KAROL MATUSZEWSKI dnia 2013-03-31 15:19:01