Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

2790 wycofany z eksploatacji w MPK


Podziel się na FB

Sekcja: Ciekawostki
Kategoria: Ciekawostki i informacje

366.jpg

W dniu 4 grudnia 2008r. skreślono ze stanu Mercedesa O405GN2 #2790, który był pierwszym autobusem tego typu we flocie łódzkiego MPK. Wyprodukowany w 1995r., służył w latach 1995-1997 jako autobus testowy Sobiesław Zasada Centrum S.A. i Mercedes Bus Polska. Wystawiany był m.in. na Targach City Trans Eko na terenie Miedzynarodowych Targów Gdańskich w 1996r., a także był testowanych na stołecznych ulicach. Pojazdowi nadanu VIN: WDB35756213080099 oraz zarejestrowano pod numerem WXZ 4783. W roku 1997 autobus trafił do łódzkiego MPK, gdzie zarejestrowano go pod numerem LWD 5568 i w dniu 9 lipca 1997r. wpisano na stan pierwszej zajezdni, przy ul. Kraszewskiego, z numerem taborowym 1790.

Autobus ten aż do 2007 roku był jedynym przegubowym przedstawicielem serii O405/ O405N w Łodzi. Potem kwestię tę zmienił zakup 10 Mercedesów z Oberhausen dla MPK oraz zakupy poczynione przez PKS. W latach 2007-2008 przybyło do Łodzi 30 Mercedesów O405GN2, 2 Mercedesy O405GN i 2 Mercedesy O405G.

Przez całą swoją służbę na zajezdni Kraszewskiego (Kilińskiego) wóz nie zmienił malowania. Na jego burtach pojawiały się jedynie naklejane reklamy. Pierwsza pojawiła się pod koniec lat 90. i promowała Mercedes-Benz Łódź Serwis Sp. z o.o. należącą do Grupy Zasada. Następnie zmieniła się wersja tej reklamy i tak wóz promując swoją markę przejeździł do 2007 roku, kiedy to na kilka miesięcy powrócił do swojego fabrycznego wyglądu. W trzecim kwartale roku 2007 wóz otrzymał całopojazdową reklamę naklejaną promującą Selektywną Zbiórkę Odpadów. W tej reklamie dojeździł do końca eksploatacji w pierwszej zajezdni. Skreślono go ze stanu w dniu likwidacji zajezdni 28 marca 2008r. i przekazano zajezdni Nowe Sady.

Na swojej nowej zajezdni wóz otrzymał numer 2790. Nie pojeździł jednak zbyt długo, gdyż zły stan techniczny spowodował konieczność odstawienia autobusu. Od września do grudnia wóz stał i czekał na decyzje. W końcu skreślono go ze stanu, a nastąpnie odholowano do zajezdni tramwajowej przy ulicy Telefonicznej, gdzie oczekiwał na sprzedaż. Jeszcze w styczniu trafił do nowego właściciela, który wystawił go na aukcji internetowej w serwisie Allegro.pl.


INFORMACJE: Marcin Szymaniak, Adrian Szenfeld, Tomasz Głaz, Allegro.pl


Zdjęcia (9)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2009-01-28 19:17:23

Temat zaktualizowany przez KAROL MATUSZEWSKI dnia 2012-09-19 19:33:45


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!