Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

Jelcze testowane w łódzkim MPK w 2008 roku


Podziel się na FB

Sekcja: Tabor MPK
Kategoria: Tabor testowy MPK

361.jpg

W marcu 2008 po raz kolejny do łódzkiego MPK zawitały testowe autobusy marki Jelcz. Tym razem były to żółto-czerwony M121I "Mastero" #DOA 04704 i biały M083C Libero #DOA 03881. Warto dodać, że ten egzemplarz Libero został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów w przeciwieństwie do testowanego wcześniej #DOA 00146. Wozy zostały przydzielone do zajezdni przy ul. Kilińskiego. Swoją premierę liniową miały 4 marca 2008. Mastero został wyznaczony do obsługi brygady 72/4 a Libero - 92/2. Nieoficjalnie, dla systemu obsługi codziennej, nadano im następujące numery: #1801 dla Mastero i #1802 dla Libero. Zajednia Kilińskiego, zgodnie ze swoim zwyczajem, nie naniosła na testowane autobusy numerów taborowych.

W połowie marca Libero uległo poważnej awarii i zostało podmienione przez producenta. Wzamian do Łodzi przysłano Vecto 8, czyli znane nam z zeszłorocznych testów Libero #DOA 00146. Nie wiadomo czym kierował się Jelcz zmieniając jedynie nazwę handlową, bez żadnych interwencji w wygląd czy konkstrukcję pojazdu.

Vecto 8 vel. Libero już 19 marca 2008 wyjechało do obsługi pierwszej brygady linii 92. Następnie obsłużył linię 71.

28 marca w związku z likwidacją zajezdni przy ul. Kilińskiego, testowane wozy przeniesiono do zajezdni przy ul. Nowe Sady. Otrzymały tam nieoficjalne numery #2801 i #2802. Tradycyjnie, dla zajezdni Nowe Sady, numery te zostały naniesione na burty autobusów, choć tylko na ścianie przedniej.

Autobusy choć uznane za testowe, ponieważ nie zostały oficjalnie wpisane na stan MPK Łódź, dość długo pozostawały w MPK, bo aż trzy miesiące. Innych autobusów tak długo nie testowano. Oba pojazdy były w ciągłej eksploatacji aż do końca czerwca, choć #2802 ze względu na manualną skrzynię biegów nie był lubiany przez kierowców i często stał na zajedni jako rezerwa.

Były to ostatnie w historii testy autobusów Jelcz w naszym mieście bowiem w dniu 21 października 2008r. z taśm produkcyjnych jelczańskiej fabryki zszedł ostatni autobus. Fabrykę zamknięto.

 

AUTORZY TEKSTU: Marcin Wnukowicz, Przemysław Bakaj
INFORMACJE: obserwacje własne, www.forum.gtlodz.eu, Łukasz Supel

Zdjęcia (31)


Autor: BUSLODZ TEAM

Dodano: 2009-03-08 19:44:57

Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2020-03-29 23:46:49


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!