Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

PKS Łódź w obsłudze linii Z8 - podsumowanie


Podziel się na FB

Sekcja: Ciekawostki
Kategoria: Ciekawostki i informacje

351.jpg

W dniu 1 lipca 2008 roku łódzki PKS rozpoczął pracę na kolejnej w historii linii zastępczej. Tym razem wszystkie brygady z PKS spotkały się na linii Z8, która od lipca zaczęła kursowanie na mocno okrojonej trasie, wiodącej od Ronda Lotników Lwowskich do Ronda Insurekcji Kościuszkowskiej. Wcześniej linia ta kursowała z Kurczaków na Dworzec Kaliski. Od 4 lipca linię wydłużono z Ronda Lotników Lwowskich do Placu Niepodległości. Na linii Z8 kursowały cztery brygady - jedna z MPK i trzy z PKS. PKS do obsługi linii wystawił Mercedesy - O405N2 EL892CN i O405G EL776AS oraz MAN SG312 - EL330AT. Rezerwowo pojawiały się Ikarusy - 280.70E #EL70675 i 280.26 #EL70771. Na początku w rezerwie był też Mercedes O405G - EL002CE, ale nigdy nie pojawił się na Z8. Wozy PKS kursowały na brygadach 1 (EL776AS lub EL70771), 2 (EL330AT lub EL70675) i 3 (EL892CN lub EL70771), a MPK na brygadzie 4, wystawiając każdego dnia inne auto.

W dniu 14 sierpnia 2008r. kursowanie linii Z8 zawieszono, gdyż na ulicy Paderewskiego oddano do eksploatacji wyremontowane torowisko. Tym samym zakończyło się kursowanie wozów PKS na liniach miejskich, które trwało nieprzerwanie od 7 listopada 2007r., kiedy to po raz pierwszy na linię Z2 wyjechał Mercedes-Benz O405G #EL 776AS.


Zdjęcia (40)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2012-08-25 17:24:12


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!