Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

Naklejki VOGEL na łódzkich autobusach


Podziel się na FB

Sekcja: Ciekawostki
Kategoria: Ciekawostki i informacje

1967.jpg

Naklejki VOGEL

Naklejki VOGEL pojawiły się wraz z Ikarusami 280.70E dostarczonymi w 1995r. Było to oznaczenie dodatkowego, nowoczesnego wyposażenia jakie posiadały.

Autobusy te wyposażone były w Układ Centralnego Smarowania firmy VOGEL. Informacyjne naklejki umieszczone były na tylnym zderzaku autobusu, w zależności od egzemplarza - na jego prawej lub lewej części. Brak wystarczającej dokumentacji fotograficznej, aby jednoznacznie określić czy wszystkie, a jeśli nie, to ile spośród 11-tu egzemplarzy, posiadało takowe naklejki. Pewnikiem są wozy 2552, 2553, 2555 i 2556. 

Na przykładzie wozu 2553 (patrz zdjęcia) były co najmniej dwa rozmiary naklejek. Początkowo autobus miał większą naklejkę na lewej części zderzaka. W późniejszym okresie zamiast niej była mniejsza naklejka na prawej części zderzaka.

Centralne Smarowanie - co to takiego?

Centralny system smarowania dostarcza do poszczególnych punktów lub grup punktów smarowania, różnych ilości - dokładnie odmierzonego - środka smarnego, dystrybuowanego z jednego centralnego miejsca, tak aby spełnić ich zróżnicowane zapotrzebowanie.

Układy centralnego smarowania, to koncepcja, która ma proste założenie: każdy połączony punkt w pojeździe otrzymuje optymalną ilość smaru – automatycznie i tak często, jak to konieczne. Każde łożysko jest utrzymywane w optymalnym stanie smarowania. Korzyści z tego to mniejsze zużycie części przy minimalnym zużyciu smaru, a co za tym idzie - większa wydajność. Zużycie smaru w niektórych zastosowaniach można zmniejszyć nawet o 50% w porównaniu z konwencjonalnym ręcznym smarowaniem.

Centralne smarowanie służy do podawania środka smarnego z automatycznej pompy centralnego smarowania do miejsc, w których tarcie jest problemem, a także do rozpraszania części ciepła związanego z tarciem za pomocą środka smarnego.

Bardzo porządaną cechą automatycznych systemów smarowania, opracowanych przez Vogel, są niskie wymagania konserwacyjne.


Źródło informacji ogólnych: VOGEL AG


Zdjęcia (10)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2025-02-25 12:07:58

Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2025-02-25 15:13:54


Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!