2022-09-23-25 linia 151 na Light Move Festival
Podziel się na FB
Reaktywacja linii 151
Dzięki staraniom Klubu Miłośników Starych Tramwajów i grupy Czerwony Ikarus we współpracy z Zarządem Dróg i Transportu przy jednoczesnej przychylności MPK Łódź Sp. z o.o., od dnia 23 września 2022r. uruchomiona została linia 151. Linia, to dowozówka na tereny, gdzie odbywa się Light Move Festival, czyli cykliczna łódzka impreza festiwal świateł. Jako oznaczenie linii wybrano, nieprzypadkowo, numer historycznej linii nocnej, albowiem kursy wyznaczono w godzinach 18:00-0:00, czyli również w godzinach nocnych. Częstotliwość zaplanowano na 15 minut. Piątkowe korki zweryfikowały trochę te plany i autobusy po drodze łapały opóźnienia, ale z Dworca Fabrycznego odjeżdżały o czasie, dzięki wystarczająco długim postojom. W sobotę zaś samochodziarze tłumnie wyruszyli w miasto, korkując m.in. Al. Kościuszki, dzięki czemu autobusy linii 151 kursowały opóźnione nawet po 40 minut.
Trasa linii 151
Trasę wytyczono z Dworca Fabrycznego w sposób okrężny. Z peronu dworca multimodalnego na Al. Rodziny Poznańskich, w lewo w Kilińskiego, w prawo w Piłsudskiego i dalej Mickiewicza, w prawo w Al. Kościuszki i dalej Zachodnią, w prawo w Próchnika, Rewolucji, w lewo w Kilińskiego, w prawo w Pomorską, w prawo w Sterlinga, w prawo w Jaracza, w lewo w P.O.W. i w prawo, w peron na Al. Poznańskich.
Niby krótko i banalnie, ale dla kierowców to nie lada wyzwanie. Jest kilka naprawdę trudnych miejsc - bardzo ciasnych skrętów. Pierwszy i w zasadzie najgorszy, to skręt z Zachodniej w Próchnika. Nie dość, że trzeba z lewego pasa w prawo, przy samym krawężniku uważając na sygnalizator, to potem w Próchnika to samo. Skręt z Rewolucji w Kilińskiego też wymaga precyzji, zaś potem z Pomorskiej w Sterlinga niby bez problemu, ale tylko jeśli z przeciwka na Sterlinga nie stoją samochody. Z Jaracza w P.O.W. na pustej drodze spokojnie, ale zazwyczaj z przeciwka nadjeżdżało Z13, a na środku skrzyżowania miotał się jakiś samochód, który mimo wyraźnego zakazu próbował skręcić, a kierowca dyskutował z policjantami.
Obsługa linii 151
Do obsługi linii wyznaczono zabytkowe autobusy z floty Czerwonego Ikarusa. Ze względu na częstotliwość co 15 minut, biorąc pod uwagę możliwe opóźnienia kursów oraz dłuższy postój na krańcówce - jedynej, na tej okrężnej linii - uruchomiono cztery brygady.
Pierwszego dnia, tj. 23 września, w piątek, kursowały następujące pojazdy:
- 151/1 - Jelcz M181MB3 Tantus nr 3799
- 151/2 - Mercedes-Benz O405GN2 nr 3790
- 151/3 - Ikarus 280.33 nr 3452
- 151/4 - Jelcz PR110M nr 3256
Drugiego dnia, tj. 24 września, w sobotę, zaplanowane były te same pojazdy:
- 151/1 - Jelcz M181MB3 Tantus nr 3799
- 151/2 - Mercedes-Benz O405GN2 nr 3790
- 151/3 - Ikarus 280.33 nr 3452
- 151/4 - Jelcz PR110M nr 3256
Jednak 3790 zaniemógł i po 20-tej zastąpił go Jelcz M11 nr 2654.
Trzeciego dnia, tj. 25 września, w niedzielę, zaplanowane są te same pojazdy.
W sobotę i niedzielę organizatorzy stanęli przed niemałym wyzwaniem, albowiem kursowanie linii 151 zbiegło się z kursami linii turystycznych 0 i 100. Kursy obu tych linii przesunięto w czasie - późniejsze wyjazdy i późniejsze zjazdy. Dodatkowo na niedzielę zaplanowano ostatni Dzień Otwarty Zajezdni Muzealnej Brus, gdzie kierowane są kursy autobusów linii 100. Stamtąd wyruszają autobusy do obsługi linii 151, które wcześniej mają być prezentowane na autobusowej części terenu.
Redakcja Buslodza gorąco trzyma kciuki, będąc przekonana, że wszystko uda się nie tylko na 100, ale na 151%
Zdjęcia (34)
Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ
Dodano: 2022-09-24 13:34:28
Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2022-09-25 16:47:08