Tabor MPK JELCZ M121MB
Podziel się na FB
Sekcja: | Tabor MPK |
---|---|
Kategoria: | Tabor liniowy MPK historyczny |
Jelcz M121MB (I generacja)
Ilość zakupionych aut: 3 szt.
Rok produkcji: 1995-1996
Lata eksploatacji: 1997-2008
Pierwotny zakres numeracji: 1751-1753
Pierwotny przydział zajezdniowy: ZEA-1 Kilińskiego
Pośredni przydział zajezdniowy: -
Pośredni zakres numeracji: -
Ostatni przydział: EA-2 Nowe Sady
Ostatni zakres numeracji: 115 (zupkobus, ex 2752)
Malowanie fabryczne: żółto-czerwone malowanie zakładowe MPK-Łódź Sp. z o. o.
Malowanie poremontowe: nie dotyczy
Inne informacje
Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe (Jelcz-Laskowice, Polska)
Silnik: Mercedes-Benz (Diesel, ?-litrowy)
Typ paliwa: Olej napędowy
Skrzynia biegów: ZF 4HP500
Długość: 12 000 mm
Szerokość: 2 500 mm
Wysokość: 3 021 mm
Liczba osi: 2
Oś napędowa: druga
Ilość drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Położenie podłogi: pierwotnie niskopodłogowy - w drzwiach 1 i 2 nie posiadał stopni wejściowych; niskowejściowy według późniejszych norm, bo posiadał dwa stopnie w 3 drzwiach
Przydomek (przezwisko lub pieszczotliwe określenie) nadany przez kierowców lub miłośników: gniot
Geneza w/w: b.d.
Naprawy Główne (NG): brak remontów
Wykonawca remontu: nie dotyczy
Modernizacje: 1752 (2752) i 1753 po kolizji otrzymały dolny pas przodu tożsamy z wersją M121MB2
Malowanie poremontowe: nie dotyczy
Dalsze losy po skreśleniu ze stanu: 1751 kasacja po czołowym zderzeniu z tramwajem; 2752 przemianowany na zupkobus nr 115, na sezony 2008/2009 i 2009/2010, a następnie skasowany; 2753 skasowany
Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ
Dodano: 2021-07-28 02:40:13
Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2021-07-28 02:41:06