Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

1553 - drugi Ikarus 280.70E po naprawie głównej


Podziel się na FB

Sekcja: Ciekawostki
Kategoria: Ciekawostki i informacje

151.jpg

Ikarus 280.70E #1553, to drugi tego typu pojazd, po remoncie kapitalnym. Zaczął swoją karierę w zajezdni Nowe Sady, gdzie 31.12.1995r. wpisano go na stan pod numerem 2553. Eksploatowano go tam w latach 1995-2008. W dniu 28 marca 2008r. trafił na zajezdnię Limanowskiego, gdzie otrzymał numer 3553. Następnie wóz przenumerowano na 1553, w związku ze zmianą oznaczenia zajezdni Limanowskiego, ale w tym czasie znajdował się w zakładzie remontowym, więc z nowym numerem wyruszył na trasy dopiero po remoncie.

Autobus wyróżnia się na tle wszystkich innych automatów po remoncie, gdyż zamontowano w nim aluminiowe listwy boczne. Zabieg ten sprawił, że pomimo remontu zachował on swój ikarusowy charakter. Nie są to jednak listwy pochodzące z Ikarusów podtypu 280.70, lecz starszego typu - montowane fabrycznie w wozach 280.26 i 260.04.

Wóz z zewnątrz pomalowano w żółto-czerwone barwy przewoźnika, a wewnętrz na żółto, czyli ogólnie nic się nie zmieniło w stosunku do malowania fabrycznego. Poza drobnymi detalami, czyli miejscami, gdzie zapomniano domalować kolor czerwony, jak np. paski nad drzwiami, czy dolny pas czerwonego przed trzecimi drzwiami. Wewnątrz autobus zachował także oryginalne laminaty. Nie ruszono także wyświetlaczy, ich obudowy pozostały nieodświeżone, a pixele wypłowiałe i ledwie widoczne. Sporą rewolucję przeprowadzono natomiast w schodach pojazdu. Oryginalne schody pokryte wykładziną antypoślizgową, zastąpiono schodami w całości wykonanymi z blachy ryflowanej. Zwykle blacha taka stosowana była jedynie na stopnie, tutaj zastosowano ją także do ścianek bocznych schodów. O dziwo, wóz zachował także oryginalną klapkę do wlewu paliwa. Klapki rewizyjne zaworów za tylną osią zastąpiono elementami krajowej produkcji, znanymi z autobusów Jelcz.

Oprócz braków w malaturze dotyczących koloru czerwonego i w ogóle nie ruszonych wyświetlaczy, razi też brak listwy poziomej na tylnej ścianie pojazdu. Ogólnie jednak pojazd prezentuje się wspaniale i miejmy nadzieję, że jakość wykonania remontu sprawi, że jeszcze długo będzie zachwycał swoim wyglądem.

Zdjęcia (30)


Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ

Dodano: 2009-07-16 21:48:18

Temat zaktualizowany przez KAROL MATUSZEWSKI dnia 2012-09-16 10:53:07


Wszelkie zdjęcia zamieszczone w galerii należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!