Tabor MPK JELCZ M181MB i M181MB2 (1996-2009)
Podziel się na FB
Sekcja: | Tabor MPK |
---|---|
Kategoria: | Tabor liniowy MPK historyczny |
Jelcz M181MB (przód "berlietowski")
Ilość zakupionych aut: 2 szt.
Rok produkcji: 1996
Lata eksploatacji: 1996-2008
Pierwotny zakres numeracji: 1699, 1792
Pierwotny przydział zajezdniowy: ZEA-1 Kilińskiego (dawn. Kraszewskiego)
Przydział po likwidacji ZEA-1 w 2008r. oraz ostatni przydział: ZEA-2 Nowe Sady
Wóz 1699 skasowano jeszcze na Kilińskiego (2005r.), 1792 przebazowano na Nowe Sady pod numer 2792 (kasacja 2008r.).
Malowanie fabryczne: żółto-czerwone malowanie zakładowe MPK-Łódź Sp. z o. o.
Jelcz M181MB2 (przód "panoramiczny")
Ilość zakupionych aut: 38 szt.
Rok produkcji: 1996
Lata eksploatacji: 1996-2009
Pierwotny zakres numeracji: 1676-1698, 1791 (pierwszy odkurzacz z panoramicznym przodem)
Pierwotny przydział zajezdniowy: ZKA-1 Kilińskiego (dawn. Kraszewskiego)
Przydział po likwidacji ZEA-1 w 2008r. oraz ostatni przydział: ZEA-2 Nowe Sady
Przenumerowania po likwidacji Kilińskiego: 1677->2644, 1678->2645, 1679->2646, 1680->2647, 1682->2648, 1683->2649, 1684->2650, 1685->2688, 1686->2689, 1687->2690, 1691->2691, 1693->2693, 1694->2694, 1695->2695, 1696->2696, 1697->2697, 1698->2692, 1791->2791.
Wozy 2648, 2688 i 2693 skasowano zanim naklejono im nowe numery taborowe. Wozy 1676, 1681, 1688, 1690, 1692 wycofano i skasowano jeszcze w 2007r., a wóz 1689 w 2008r., bez przebazowania na Nowe Sady.
Malowanie fabryczne: żółto-czerwone malowanie zakładowe MPK-Łódź Sp. z o. o.
Rok produkcji: 1997
Lata eksploatacji: 1997-2009
Pierwotny zakres numeracji: 1783-1789, 1793-1799
Pierwotny przydział zajezdniowy: ZKA-1 Kilińskiego (dawn. Kraszewskiego)
Przydział po likwidacji ZEA-1 w 2008r. oraz ostatni przydział: ZEA-2 Nowe Sady
Przenumerowania po likwidacji Kilińskiego: 1783-1789 -> 2783-2789, 1793-1799 -> 2793-2799.
Wozy 2785 i 2786 skasowano zanim naklejono im nowe numery taborowe.
Malowanie fabryczne: żółto-czerwone malowanie zakładowe MPK-Łódź Sp. z o. o.
Inne informacje
Przydomek (przezwisko lub pieszczotliwe określenie) nadany przez kierowców lub miłośników: odkurzacz, zelmer
Geneza w/w: gdy ruszał robił dużo huku, a spod tylnego zwisu, gdzie znajdował się wentylator wzbijały się tumany kurzu
Naprawy Główne (NG): spośród 40-tu odkurzaczy do remontu trafiło zaledwie 6 szt. podtypu M181MB2, były to wozy: 1678 (->2645), 1687 (->2690), 1694 (->2694), 1696 (->2696), 1797 (->2797), 1799 (->2799)
Malowanie poremontowe: żółto-czerwone malowanie zakładowe MPK-Łódź Sp. z o. o.
Modernizacje: 1799 (2799) w trakcie NG otrzymał ścianę czołową tożsamą z "M181MB3 Tantus".
Zdjęcia (18)
Autor: PRZEMYSŁAW BAKAJ
Dodano: 2020-04-15 00:43:43
Temat zaktualizowany przez PRZEMYSŁAW BAKAJ dnia 2021-07-28 00:25:26