Strona używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w ramach dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystając z BUSLODZ.PL wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kliknij, aby zamknąć.

Linia L (lotniskowa)


Do listy

Uruchomienie linii L

30 października 2005 roku uruchomiono linię lotniskową, oznaczoną literą L. Wyruszyła ona do nowootwartego Terminalu Nr 2 lotniska, a tym samym do nowej krańcówki, nazywanej przez nas Lotnisko (lokalizacja 2). Do pierwszej lokalizacji, pod aeroklub i Terminal Nr 1 nadal dojeżdżały wtedy linie 55 i 65.

Trasa linii L

Trasę wyznaczono z centrum miasta, lokalizując drugi kraniec pod Dworcem Łódź-Fabryczna. Dzięki temu na lotnisko można było dojechać uprzednio dojeżdżając tramwajem, innymi liniami autobusowymi miejskimi i podmiejskimi, czy międzymiastowymi połączenia PKS itp.

30.10.2005 - LOTNISKO - Pienista, Obywatelska, Waltera-Janke, Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Sienkiewicza, Narutowicza, POW (z powrotem: Kilińskiago do Narutowicza) Składowa - DWORZEC ŁÓDŹ-FABRYCZNA

26.03.2006 - w wybranych kursach w porze nocnej: LOTNISKO - Pienista, Obywatelska, Waltera-Janke, Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, (zawracanie przy Sienkiewicza) Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zielona, Narutowicza, POW, (z powrotem: Kilińskiago do Narutowicza) Składowa - DWORZEC ŁÓDŹ-FABRYCZNA

00.00.20xx - likwidacja linii

Nowym i nie tylko z kierowcą

Dla podniesienia prestiżu linii uruchomiono na niej obsługę konduktorską. Dodatkowa osoba obsługi służyła poradą i sprzedawała bilety. Potrwało to jednak tylko do 9 listopada.

Podobnym zabiegiem było puszczenie na linię samych nowych Jelczy M121MB3, które wtedy przychodziły prosto z fabryki. Podróżnym aż chciało się wsiadać do takiego pachnącego nowością, oślepiającego blaskiem nowiutkiego lakieru, Jelcza. Trochę gorszy był odbiór akustyczny, gdyż strasznie hałasowały wkręcając się na obroty.

Pierwszego dnia na linii L kursowały dwa Jelcze o numerach 2501 i 2504. Nie wiadomo na jakich brygadach, albowiem wozy nie były jeszcze nawet wyposażone w stojaki do brygadówek. To była ich premiera liniowa.

Gdy po kilku miesiącach istnienia okazało się, że z linii mało kto korzysta, to w 2006r., po dostawach minibusów Jelcz M081MB3 Vero, zaprzestano eksploatacji wozów 12-metrowych na L-ce. Zdarzały się czasami 18-metrowe przegubowce, ale to tylko z rezerwy.

Zdjęcia (49)


Do listy
Wszelkie zdjęcia i teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Wykorzystanie możliwe jedynie po uzyskaniu pisemnej zgody autora!