Linia 55
Do listy
21.10.1956
Uruchomienie nowej linii na trasie:
Chojny / tor kol. – Rzgowska, Pryncypalna, Kosynierów Gdyńskich, Trybunalska – Paradna / Wołodyjowskiego
10.03.1966
Chojny / tor kol. – Rzgowska, Dachowa, Tuszyńska, Pryncypalna, Kosynierów Gdyńskich, Trybunalska – Paradna / Wołodyjowskiego
01.05.1968
Chojny / tor kol. – Rzgowska, Dachowa, Tuszyńska, Pryncypalna, Kosynierów Gdyńskich, Trybunalska, Wołodyjowskiego, Kręta, Demokratyczna, Mierzyńskiego, Fucika Pabianicka, Chocianowicka – Chocianowicka / gr. miasta
19.10.1970
W związku z przebudową ul. Krętej zmieniono trasę.
Demokratyczna / Graniczna – Demokratyczna, Mierzyńskiego, Fucika, Pabianicka, Chocianowicka – Chocianowicka / gr. Miasta
13.10.1971
W związku z zakończeniem robót drogowych na ul. Krętej wrócono do dawnej trasy.
Chojny / tor kol. – Rzgowska, Dachowa, Tuszyńska, Pryncypalna, Kosynierów Gdyńskich, Trybunalska, Wołodyjowskiego, Paradna, Kręta, Demokratyczna, Mierzyńskiego, Fucika, Pabianicka, Chocianowicka – Chocianowicka / gr. miasta
21.08.1978
Chojny / tor kol. – Rzgowska, Dachowa, Tuszyńska, Pryncypalna, Kosynierów Gdyńskich, Trybunalska, Wołodyjowskiego, Paradna, Kręta, Demokratyczna, Fucika, Pabianicka, Chocianowicka – Łaskowice
01.02.1983
Zmiana numeru linii na „257” – linia „55” przestaje kursować.
02.11.1983
Ponowne uruchomienie linii na trasie :
Lodowa / cm. – Lodowa, Przybyszewskiego, Promińskiego, Milionowa, Przędzalniana, Fabryczna, Kilińskiego, Abramowskiego, Sienkiewicza, ( z powrotem :Sienkiewicza, Wigury, Kilińskiego Fabryczna ), Brzeźna, Świerczewskiego, Politechniki, Obywatelska – Obywatelska / Pienista
09.01.1984
Lodowa / cm. – Lodowa, Przybyszewskiego, Promińskiego, Milionowa, Przędzalniana, 8 Marca, Kilińskiego, Abramowskiego, Sienkiewicza, ( z powrotem: Sienkiewicza, Wigury, Kilińskiego, 8Marca ), Brzeźna, Świerczewskiego, Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, Elektronowa, Obywatelska – Obywatelska / Pienista ( z powrotem: Obywatelska, Politechniki )
01.04.1985
Wydłużenie linii do pętli w Osiedlu Widzew – Wschód następującą trasą:
Przybyszewskiego / Czajkowskiego – Przybyszewskiego, Promińskiego, Milionowa, Przędzalniana, 8 Marca, Kilińskiego, Abramowskiego, Sienkiewicza,(z powrotem: Sienkiewicza, Wigury, Kilińskiego, 8 Marca ), Brzeźna, Świerczewskiego, Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, Elektronowa, Obywatelska – Obywatelska / Pienista ( z powrotem: Obywatelska, Politechniki )
13.06.1988
Wydłużenie linii do Olechowa.
Przybyszewskiego / Hetmańska ( Oś. Olechów ) – Przybyszewskiego, Promińskiego, Milionowa, Przędzalniana, 8 Marca, Kilińskiego, Abramowskiego, Sienkiewicza, ( z powrotem: Sienkiewicza, Wigury, Kilińskiego ), Brzeźna, Świerczewskiego, Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, Elektronowa, Obywatelska – Obywatelska / Pienista ( z powrotem: Obywatelska, Politechniki )
18.06.1990
Przybyszewskiego / Hetmańska ( Oś. Olechów ) − Przybyszewskiego, Promińskiego, Milionowa, Przędzalniana, 8 Marca, Kilińskiego, Abramowskiego, Sienkiewicza, ( z powrotem: Sienkiewicza, Wigury, Kilińskiego, 8 Marca ), Brzeźna, Świerczewskiego, Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, (obwodnica przy ZKA-4) Elektronowa, Obywatelska – Obywatelska / Pienista
02.12.1991
Obywatelska / Pienista – Obywatelska, Politechniki, Radwańska, Brzeźna, Sienkiewicza, Wigury, Kilińskiego, Tymienieckiego, Przędzalniana, Milionowa, Promińskiego, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Hetmańska – Przybyszewskiego / Hetmańska ( Oś. Olechów ) ( z powrotem: Kilińskiego, Abramowskiego, Sienkiewicza, Brzeźna, Radwańska, Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady /obwodnica przy ZKA-4/, Elektronowa, Obywatelska – Obywatelska / Pienista
01.01.1996
Przybyszewskiego / Hetmańska ( Oś. Olechów ) – Hetmańska, Zakładowa, Książąt Polskich, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Milionowa, Przędzalniana, Tymienieckiego, Piotrkowska, Radwańska, Politechniki, Obywatelska Nowe Sady, / obwodnica przy ZKA-4 /, Elektronowa, Obywatelska – Obywatelska / Pienista ( z powrotem: Obywatelska – Politechniki )
25.10.1997
Zmiana zasad funkcjonowania linii. Zgodnie z decyzją Zarządu Miasta Łodzi trasa linii została wydłużona do lotniska „ Lublinek” następującą trasą:
Przybyszewskiego / Hetmańska ( Olechów ) – Przybyszewskiego, Hetmańska, Zakładowa, Książąt Polskich, Przybyszewskiego, Śmigłego Rydza, Milionowa, Przędzalniana, Tymienieckiego, Piotrkowska, Radwańska, Politechniki, Obywatelska Nowe Sady / zaj. MPK /, Elektronowa, Obywatelska ( z powrotem: Obywatelska, Politechniki ), Pienista, Maczka – Lublinek / Lotnisko
28.05.2001
W związku z uruchomieniem nowej pętli autobusowej zlokalizowanej przy ul. Hetmańskiej przedłużono tam linię:
Hetmańska / Rokicińska (Janów ) – Hetmańska, Zakładowa, Książąt Polskich, Przybyszewskiego, Śmigłego Rydza, Milionowa, Przędzalniana, Tymienieckiego, Piotrkowska, Radwańska, Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, Elektronowa, Obywatelska, ( z powrotem: Obywatelska, Politechniki ), Pienista, Maczka – Lublinek / Lotnisko
Opracowanie: Włodzimierz Hyży, Waldemar Fortecki
Zdjęcia (191)
Do listy